مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره با وکیل

شکایت از کارفرما

دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۶:۵۹ ق.ظ

در این مقاله میخواهیم به صورت کامل در مورد شکایت از کارفرما برا شما عزیزان بگوییم که چگونه باید از کارفرما خود بابت حق و حقوق خود شکایت کنید و یا اینکه چگونه می شود خودتان صفر تا صد کار را بدون کمک وکیل انجام دهید و در پرونده خود براحتی بتوانید موفق شوید.

معمولا اکثر این اتفاق پیش می آید که شما بدلیل اینکه بیمه، حقوق یا حتی سنوات خود را دریافت نکرده اید، میخواهید از کارفرما خود شکایت کنید یا ممکن است بودن دلیل حق و حقوق شما را نداده و از کار شما را اخراج کرده اند. پس این مقاله بدرد شما میخورد.

در اینجا میخواهیم راجب شکایت از کارفرما بابت پرداخت نکردن حقوق توسط کرفرما صحبت کنیم که چه کاری می توانید انجام بدهید. هر شخصی که تحت عنوان کارگر شناسایی شود و رابطه کارگر کارفرما ای مابین او و کارفرما احراز گردد مستحق دریافت مواردی از قبیل عیدی پاداش سنوات بن کارگری خواروبار حق مسکن حق اولاد و بیمه میباشد.

در صورتی که رابطه ما بین کارگر و کارفرما مسجل شود به صورت اتوماتیک کارگر مستحق دریافت می باشد در صورتی که شخص کارفرما از پرداخت حقوق شخص کارگر خودداری نماید در این صورت این حق برای کارگر ایجاد می شود که به مراجع صالح مراجعه کرده و جهت استیفای حقوق خود شکایت خود را مطرح نماید.

یکی از عمده‌ترین مسائل مهم بین کارگر و کارفرما پرداخت حقوق شخص کارگر می باشد کارگر باید به صورت ماهانه یا هفتگی یا روزانه مبلغی را به عنوان حقوق دریافت نماید، این دستمزد ممکن است با توجه به پایه حقوق کارگر متفاوت باشد . ولی در هر صورت نمی تواند از حداقل های مذکور درقانون و تصویب نامه هیات وزیران که در اسفند ماه هر سال تصویب می گردد پایین‌تر باشد بالاتر بودن حقوق شخص کارگر از حداقل های قانونی با توافق بین کارگر و کارفرما بلامانع است.

برخی از قسمت های سایت از مقاله زیر کپی پرداری شده است.

ariadadyar.com/شکایت-از-کارفرما

  • رضا شیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی