مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره با وکیل

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

مشکلات کیفری و شکایت با زوجه

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۰۶ ب.ظ

 سلام من چند سوال داشتم از شما خواهش دارم کلیه سوالاتم را پاسخ دهید و راهنماییم کنید: خانوم من مهریه اش را به اجرا گذاشته و طی درگیری که باهم داشتیم 26 آذر 95 منزل ترک کرد و شکایت متقابل ضرب و شتم داشتیم و رضایت دادیم و در حکم نوشته بود رضایت متقابل بدون سقم و صحت پرونده ، ولی زوجه بعدش به منزل برنگشت ، دادخواست تمکین دادم زوجه در دادگاه تمکین حکم رضایت متقابل ضرب و شتم را به قاضی نشان داد. دادخواست تمکین من رد شد و به نفع زوجه شد. 1- آیا زوجه می تواند برای طلاق حضوری یا طلاق غیابی با توجه به اینکه از ترک منزل حدود 6 ماه می گذرد و اینکه حکم تمکین به نفع او صادر شده اقدام کند ؟؟؟ 2- از نظر قضایی و قانون خانواده وقتی حکم تمکین با شکایت ضرب و شتم به نفع خانوم می شود زوجه تا چه زمان می تواند تمکین نکند ، یعنی تا آخر عمر؟؟ در مقابل آن زوج چکار کند زوجه برگردد. 3- با توجه به اینکه زوجه خودش منزل را ترک کرده و این اقدام ضرب و شتم فقط یکبار صورت گرفته ، آیا زوجه که تمکین نکرده و حکم تمکین به نفع او صادر شده می تواند شکایت نفقه کند ؟؟؟ این موضوعات و مشکلاتم من را دچار سردرگمی کرده ، ممنون میشم به این سه سوال پاسخ دهید و راهنماییم کنید./ سپاس فراوان

  • رضا شیری

مشاوره حقوقی مزاحمت از حق

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۰۰ ب.ظ

سلام بنده دارای یک واحد آپارتمان مسکونی می باشم ، که سازنده ساختمان وسایل آسانسور را درون انباری واحد بنده قرار داده است و به همین دلیل عملاً انباری غیر قابل استفاده می باشد . البته در موقع خرید مشاور املاک انباری دیگری را به بنده معرفی کردند . بعد از انجام معامله تازه متوجه شدم که با چرب زبانی به من گفتند که میگویم برایت انباری دیگری بسازد ، تخفیف خوبی برایت میگیرم و... که البته هیچکدام از وعده ها تحقق نیافتند . فروشنده هم میگفت همینه که هست اگه نمی خواهی بیا پولت را بگیر، بنده هم برای آپارتمان سفارش کابینت پرده و نقاشی را داده بودم در ضمن آپارتمان قبلی هم فروخته بودم و نمی توانستم اینجا را پس بدهم . خلاصه فروشنده مبلغ ناچیزی به بنده تخفیف دادند و ما ماندیم و یک آپارتمان بدون انباری و ناقص . لطفاً در صورت امکان بفرمائید که چگونه می توانم به حق خود برسم و با از چه کسی شکایت کنم ؟ در ضمن از خرید اپارتمان حدود سه سال می گذرد . با تشکر

  • رضا شیری

مشاوره حقوقی برای شکایت

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۴۰ ب.ظ

با سلام من در حال حاضر با مشکلی روبر هستم که هیچ جوابی برایش ندارم متاسفانه با وکلای شهر خود نیز که صحبت کرده ام جواب درستی به من نداده اند برای همین دست به دامان شما شده ام چند وقت قبل همسر بنده در دادگاه پرونده ای داشت که کارش به یک کارشناس رسمی دادگستری رسید کارشناس بعد از کار کارشناسی حکم به تبریه همسرم داد چند ماه بعد همسرم از سوی کارشناس دعوت به کار شد من نیز که فکر میکردم او انسان درستکاری است قبول کردم . اما یک سال بعد متوجه شدم همسرم حالش خوب نیست بعد از این که پی گیر شدم متوچه شدم کارشناس همسر مرا در جریان پرونده تهدید کرده و او را مجبور به رابطه کرده است و از جریان رابطه فیلم هم گرفته است و حالا که همسرم پشیمان شذه و نمیی خواهد به کارش ادامه دهد همسرم را تهدید به اسید پاشی وپخش فیلم میکند و از ان جا که همه این امور در محل کار شکل میگیرد هیچ پیامکی و یا متنی مبنی بر تهدید نیست از طرفی اجازه ترک محل کار را نیز به همسرم نمیدهد نمیدانم باید چه کنم اگر همسرم را ترک کنم او تبدیل به یک بزهکار میشود برای شکایت هم هیچ مدرکی ندارم و از انجا که شخص کارشناس دادکستری است در کل دادگاه آشنا دارد باید چه کنم شکایت کنم در صورتی که در صورت شکایت فرد فیلمهای همسرم را به وسیله شخص دیگری پخش خواهد کرد باید چه کار کنم اگر فیلمی از همسرم پخش کند که خودش در آن مشخص نباشد همسرم میتواند ادعا کند که مرد در فیلم همان کارشناس دادگستری است تو رو خدا جواب مرا بدهید

  • رضا شیری

مشکل با محاسبه زمان تاخیر تادیه و مبلغ خسارت

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۵ ب.ظ

با سلام بنده یک قرارداد با فردی داشتم که متاسفانه قصد طرف فقط گرفتن پول از من و متواری شدن بود قرارداد به اینگونه بود که برای خرید کالایی من سرمایه گذاری کردم و قرار شد ایشان کارهایش را انجام دهد و در موعد مقرر متهد شد اصل پول و مقدار سود حاصله را پرداخت کند که در موعد مقرر ایشان متواری شدند الان پس از 20 ماه تقریبا به مراحل آخر کار رسیدم (دعوی اعسار طرف رد شده و یا سند وثیقه گذار مزایده می رود یا باید برگردد زندان) و دو سوال مهم داشتم من 6 ماه پس از موعد تعهد در قرارداد اقدام به ارسال اظهارنامه و شروع روند شکایت برای دریافت اصل پول خود کردم و خسارت تاخیر من را با وجود تعهد مکتوب طرف به پرداخت در تاریخ موجود در قرارداد از همان 6 ماه بعد که من اقدام به شکایت کردم محاسبه می کنند, چگونه می توانم کاری کنم که از همان روز تعهد به پرداخت محاسبه شود ؟ سوال دوم "و بسیار مهم" من این هست که با توجه به اینکه من پول را از حساب بانکی با 22 درصد سود روزشمار خارج کرده و به ایشان داده بودم اما اجرای احکام دارد با سود زیر 10 درصد برای من حساب می کند و این کاملا ضایع شدن حق بنده هست چگونه می توانم با استفاده از مطالبه خسارات قانونی یا... کاری کنم که همان سود بانکی را برای من منظور کنند ؟ لطفا پاسخ دقیق بدهید چون این موضوع برای من بسیار مهم هست و از نظر مالی بسیار در فشار هستم با تشکر از وقت گرانبهای شما

  • رضا شیری

مشاوره حقوقی در حادثه در مهد کودک

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۴ ب.ظ

مربی یک مهدکودک جهت بردن یک کودک به دستشویی اقدام می کند. در این فاصله کودکی در اثر بر خورد به بخاری در کلاس دچار سوختگی می شود. با توجه به اینکه در آن زمان نیروی خدماتی و یا مدیر جهت بردن کودک به دستشویی و یا نگهداری از سایر کودکان در مهدکودک حضور نداشته است. آیا مربی مهدکودک از لحاظ دادگاه متهم است؟ آیا دیه سوختگی را باید مربی بدهد یا مدیر مهدکودک؟ همچنین با توجه به ممنوع بودن استفاده از بخاری در مکان های عمومی طبق قوانین نظام مهندسی و در نتیجه ایمن نبودن مکان نگهداری کودکان آیا مسئولیت از مربی ساقط است؟ آیا بیمه دانش آموزی اجباری است؟ و اگر مدیر مهدکودک کودکان را بیمه نکرده باشد پرداخت دیه بعهده چه کسی است؟

  • رضا شیری

مهریه به ارث میرسد؟

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۳ ب.ظ

مهریه مانند دیگر حقوق مالی به ارث می رسد، اگر زن در دوران زندگی مهریه خود را نگرفته و نبخشیده باشد،پرداخت این حق مالی بر عهده شوهر است و در صورتی که زن فوت کند این حق به ورثه او می رسد. در روایتی از امام صادق (ع)  پرسیده شد که:« چه می‌فرمایید در مورد مردی که با زنی ازدواج نموده و مهریه را نیز معین کرده ولی (قبل از دخول) می‌میرد؟ ایشان فرمودند: زن، مالک نصف مهریه بوده و از هر چیزی از زوج ارث می‌برد و اگر زن هم بمیرد، حکم همین است.» بنابراین زن و ورثه او؛ اگر در ایام زناشویی دخول انجام نشده است مالک نصف مهریه اند و اگر دخول انجام شده است،مالک تمام مهریه اند ولی باید توجه داشت که یکی از ورثه های زن، شوهر و فرزندانش می باشند که آنان بعلاوه والدین زن از مهریه ارث می برند.

  • رضا شیری

- تکلیف زوجین نسبت به یکدیگر چیست؟

معاضدت و حسن تفاهم در کلیه امور زندگی و زناشویی با استفاده از رایزنی و نظریه اجماع متخصصین و کارشناسان امور مربوطه

- آیا زوجه می تواند هر وقت که بخواهد مهریه خود را مطالبه کند؟

بلی، در ماده 1082 قانون مدنی آمده است زن بمحض اینکه عقد شد مالک مهر میشود و هر نوع تصرفی را که بخواهد میتواند در آن بنماید.

- اگر زن دارای مهریه ای بیش از هزار سکه و بالاتر باشد، میتواند نسبت به وصول آن از زوج اقدام کند؟

در مصوبه اخیر قوه قضائیه آمده است تا وصول تعداد 110 عدد سکه ولو زوج استطاعت هم نداشته باشد، بدواً زوجه میتواند از دادگاه رأی بگیرد و بقیه مهریه منوط به تمکن و دارائی مرد است.

- باالفرض اینکه زوجه توانست حتی در صورت عدم معرفی مال رأی به وصول تعداد 110 عدد سکه یا معادل آن بگیرد و شوهر هم ثروتی نداشته باشد تکلیف چیست؟

در اینجا دو قاعده در دستور کار واقع شده است:

الف) زوج با اثبات عسر و حرج و معرفی شهود و اخذ رأی دادگاه میتواند طبق ماده 1083 قانون مدنی و مواردی که در قوانین جاری دیگر تعریف شده است نسبت به تقسیط مهریه آنهم بر حسب تشخیص دادگاه اقدام نماید.

ب) در صورت عدم اثبات قاعده اعسار و اینکه اقدامی در این راستا نشود و دارایی هم داشته باشد و از تأدیه مهریه استنکاف نماید زوجه می تواند وفق ماده 2 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی نسبت به تقاضای حبس زوج اقدام نماید.

 

- آیا راهکارهای دیگری هم وجود دارد؟

چنانچه زوج دارای مال و یا ثروت دیگری باشد پس از تعرفه آن توسط زوجه نسبت به توقیف و فروش آن توسط دادگاه اقدام می شود.

 

- آیا استثناء هم وجود دارد؟

البته در موارد 6گانه قانونگذار که در ذیل ماده 524 قانون آیین دادرسی مدنی تعیین شده مستثنیات دین تعریف شده است که مسکن و وسیله نقلیه و اثاثیه مورد نیاز زندگی و آذوقه و کتب و ابزار علمی و ابزار کار نباید توقیف یا بفروش برسند اما بموجب تبصره ذیل ماده 523 همان قانون احکام جزائی مستثنی از این قاعده هستند.

 

- اگر زوج از پرداخت مخارج و نفقه زوجه و افراد تحت تکفل خودداری کند چه راهکاری برای وصول یا الزام زوج به پرداخت نفقات وجود دارد؟

 

- صراحت ماده 642 قانون مجازات اسلامی ناظر به ماده 22 اسبق قانون حمایت خانواده از سه ماه و یکروز حبس تا 5 ماه و در ماده اخری تا یکسال حبس برای زوج در نظر گرفته است.

 

- اگر زوجه تمکین ننماید، تکلیف زوج چیست؟

 

راههای مختلفی در این باره وجود دارد، اول تقاضای تمکین از طریق دادگاه که اگر زوجه استنکاف نمود برخلاف مفهوم ماده 642 قانون مجازات اسلامی مستحق نفقه نخواهد بود، دوم در صورت استمرار پیش از 6 ماه از عدم تمکین عام و خاص زوج می تواند با اثبات تمکن نسبی خود تقاضای اختیار نمودن همسر دوم را از دادگاه خواستار شود، سوم باستناد ماده 1133 قانون مدنی حکم طلاق را از دادگاه بخواهد.

  • رضا شیری

مجازات شرکت در مهمانی ها و پارتی های شبانه

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۱ ب.ظ

 افرادی که اقدام به محل هایی این چنینی میکنند و اقدام به برپا کردن و دعوت کردن دیگران میکنند طبق بند ب ماده 639 قانون مجازات اسلامی به آن عمل میشود و فرد یک تا ده سال حبس محکوم میشود  و محل مربوطه به طور موقت با نظر دادگاه بسته خواهد شد.

  • رضا شیری

مشاوره تلفنی رایگان

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۹ ب.ظ

آگاهی آحاد مردم به حق و استیفای حقوق خود و یا مسائل و مواردی که در مسیر زندگی خواسته یا ناخواسته پیش می آید ایجاب مینماید که قبل از توسل به قلم و قانون و یا وارد نمودن اتهام به دیگران زمینه متناسب و وقوف به قانون و نحوه دستیابی به مطلب خود را کانالیزه نموده که با اقدام منطبق با تعاریف قانونگذار هر شک و ابهام احتمالی برطرف و راهی مستقیم برای خود ترسیم کنند که خوشبختانه از سالیان قبل در دادگستری، محلی برای معاضدت و رهنمودهای مراجعین ترتیب داده شده که اقدامی متناسب در جهت تقلیل شکایات بی مورد و دادخواستهای غیرمتعارف بوده است.

  • رضا شیری

الزام شرکت تعاونی مسکن به تنظیم سند

سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۵۸ ب.ظ

با سلام و احترام.مدت بیش از سه سال و نیم از تحویل واحد مسکونی مان که توسط شرکت تعاونی مسکن (در منطقه آزاد کیش) ساخته شده می گذرد و این شرکت تعاونی به دلیل شکایتی که از شرکت در خصوص جانمایی غیر قانونی پست برق مجتمع (چسبیده به واحد مسکونی مان) کرده ایم و رای قطعی دادگاه را اخذ نموده ایم تنظیم سند ملک را انجام نمی دهد و زمانی که به دادگاه شکایت کردیم با طرح کردن اینکه موضوع اختلاف در حوزه اتاق تعاون باید رسیدگی شود موفق شدند از دادگاه عدم استماع بگیرند.زمانی که موضوع در اتاق تعاون مطرح شد عنوان نموده اند که با شرکت تسویه حساب انجام نداده ایم و هنوز به شرکت بدهکار هستیم و این در حالی است که هنوز حسابهای شرکت و قیمت تمام شده مشخص نمی باشد در حالی که اسناد ملکی بیش از 90 در صد مالکان صادر شده است.سوال بنده این است که آیا این شرکت که در سال 88 ثبت شده (شماره ثبت 7751) و مدت فعالیتش را تمدید نکرده است (بیش از 5 سال از آن تاریخ گذشته است) هنوز از نظر قانونی صالح برای تنظیم سند می باشد یا خیر؟چه راه حلی برای گرفتن سند وجود دارد؟با سپاس بینهایت از شما

 

پاسخ : با سلام متعهد همیشه موظف به اجرای تعهد می باشد و گذر زمان تعهد ایجاد شده را از بین نمی برد مگر با توافق که برای این امر متن قرار داد دارای اهمیت می باشد

  • رضا شیری