مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره با وکیل

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

استراد جهیزیه چیست

يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۶:۱۴ ب.ظ

هنگامی که ازدواج می کنید و بنا به دلایلی دیگر نمی خواهید ادامه بدهید زندگی مشترک را شما می توانید اگر جهیزیه ای که خریده اید را پس بگیرید. باید توجه داشته باشید که هنگامی که میخواهید جهیزیه را پس بگیرید باید فاکتور های خرید را داشته باشید و یا می توانید از شهادت شهود استفاده کنید.

بهترین وکلای استرداد جهیزیه در ایران را شما می توانید در گروه وکلای آریا دادیار پیدا کنید که آنها به صورت تخصصی اینکار را برای شما انجام می دهند.

شما اگر برای استرداد جهیزیه بخواهید شهادت شهود ببرید باید یک دادخواست حرفه ای داشته باشید که ما پیشنهاد می کنیم یک وکیل دادگستری این کار برای شما انجام بدهد. زیرا با توجه به اینکه وکیل دارای تجربه کافی است این امکان فراهم است تا در کمترین زمان بهترین لایحه یا دادخوست را برای شما بنویسد.

  • رضا شیری

شهریه دانشگاه بنیاد و جانبازان

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹ ق.ظ

سلام خسته نباشید  بنده دانشجوی پزشکی پردیسشهریه پرداز  هستم  هم اکنون به اندازه شهریه دانشگاه ازاد به ما تخفیف میدن نه کل شهریه رو  یه بنده خدایی شکایت کرده بود به دیوان که جواب دیوان اینه که براتون میزارم, سوال بنده اینکه که ایا نیازه منم جداگانه شکایت کنم یا همین یه شکایت و رای دیوان برای همه صدق میکنه و اجرایی میشه ؟   معافیت ایثارگران شاغل به تحصیل از پرداخت شهریه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی بند ۹۵ قانون بودجه سال ۹۲، ایثارگران شاغل به تحصیل در واحدهای پردیس خودگردان و بین‌الملل دانشگاه‌های کشور را از پرداخت شهریه معاف کرد. به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در جلسه چهارم مهرماه سال جاری هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، ماده ۶ آیین نامه اجرایی بند ۹۵ قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور مصوب هیات وزیران که بیان می‌دارد: «شهریه پرداختی ایثارگران شاغل به تحصیل در واحدهای پردیس خودگردان و بین‌الملل دانشگاه‌های داخل کشور معادل شهریه همان رشته در دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور محاسبه و پرداخت می‌گردد.»، مورد بررسی قرار گرفت. شاکی با استناد به ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که بر اساس آن بنیاد موظف است نسبت به تامین و پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه شهریه همه دانشجویان شاهد و جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آن‌ها ، آزادگان ، همسر و فرزندان آن‌ها که در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، غیردولتی، پیام نور، شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر موسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه بگیر مورد تایید وزارت علوم و بهداشت مشغول به تحصیل هستند، اقدام کند، ابطال آیین نامه فوق را خواستار شده است و اعلام داشته که این آیین نامه موجب تضییع حقوق وی که در واحد دانشگاهی پردیس تهران قبول شده و بنیاد شهید از پرداخت شهریه اش خودداری می‌ورزد، شده است. موضوع با اعلام نظر هیئت تخصصی پژوهشی و فرهنگی دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه در اقدام صورت گرفته در ماده ۶ آیین نامه اجرایی بند قانونی مذکور میزان شهریه افراد مشمول شامل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند ک ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه در دانشگاه غیردولتی را معادل شهریه دانشگاه آزاد شهرستان محل تحصیل تعیین کرده مغایر اطلاق حکم بند قانونی موصوف و قابل ابطال است، در هیئت عمومی دیوان بررسی شد و هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بررسی با تأیید نظر هیئت تخصصی، مصوبه را ابطال کرد.   کانال ایثارگران :اطاله دادرسی در دیوان عدالت اداری منجر به صدور چنین آرایی می شود.

  • رضا شیری

مشاوره حضوری

شنبه, ۷ فروردين ۱۴۰۰، ۰۴:۴۷ ب.ظ

گاهی ارتباط و صحبت حضوری با فردی که مشکل حقوقی شما را کاملا درک کرده و می تواند اطلاعات مناسبی را در آن خصوص در اختیار شما قرار دهد به میزان بسیار زیادی راهگشا خواهد بود. شما با رزرو وقت مشاوره حضوری با وکلا یا مشاوران مجرب موسسه حقوقی گروه وکلای آریا دادیار می توانید در تمامی مسائل حقوقی  مربوط به حقوق خانواده، پرونده های کیفری، ثبتی، پرونده های مربوط به روابط کارگر و کارفرما، عقود و معاملات و املاک و قراردادها همچنین پرونده های مالیاتی و شهرداری و ده ها مسئله دیگر تا حدودی مشکلات حقوقی خود را برطرف نمایید. با مراجعه حضوری با وکلا یا مشاوران موسسه هزینه مشاوره با وکیل از مبلغ حق الوکاله حذف خواهد شد.

  • رضا شیری

موجبات طلاق

يكشنبه, ۱ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵ ق.ظ

زن و شوهر تا لحظه اجرای صیغه طلاق در موقعیت سابق خود قرار دارند عضو یک خانواده به شمار می روند و تنها از زمان اجرای صیغه طلاق است که پیوند زناشویی آنها از میان رفته و آثار طلاق ظاهر می شود. آثار طلاق درد بخش قابل بررسی است که هر یک را مختصرا توضیح میدهیم.

الف- آثار طلاق نسبت به زن و شوهر
قطع رابطه همسری: به موجب ماده ۱۱۲۰ قانون مدنی در اثر طلاق نکاح منحل و رابطه همسری قطع می شود. لذا از این پس رابطه همسری بین زن و مرد از بین می رود و بعد از پایان مدت عده طلاق، حقوق و تکالیف زوجین نسبت به یکدیگر پایان می پذیرد. البته با توجه به نوع طلاق تفاوت‌هایی وجود دارد. که در بحث طلاق رجعی و بائن به آنها اشاره نمودیم.

در طلاق رجعی رابطه مالی زن و شوهر در زمان عده همچنان باقی می ماند. قانون مدنی زن مطلقه رجعیه را در این دوره در حکم زوجه می داند از جمله آن که مرد مکلف است نفقه زن خود را بپردازد. مشروط به اینکه در صورتی که طلاق در حال نشوز زن واقع نشده باشد.

  • رضا شیری