مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان با وکیل

مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره حقوقی رایگان, مشاوره با وکیل

مشکلات کیفری و شکایت با زوجه

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۰۶ ب.ظ

 سلام من چند سوال داشتم از شما خواهش دارم کلیه سوالاتم را پاسخ دهید و راهنماییم کنید: خانوم من مهریه اش را به اجرا گذاشته و طی درگیری که باهم داشتیم 26 آذر 95 منزل ترک کرد و شکایت متقابل ضرب و شتم داشتیم و رضایت دادیم و در حکم نوشته بود رضایت متقابل بدون سقم و صحت پرونده ، ولی زوجه بعدش به منزل برنگشت ، دادخواست تمکین دادم زوجه در دادگاه تمکین حکم رضایت متقابل ضرب و شتم را به قاضی نشان داد. دادخواست تمکین من رد شد و به نفع زوجه شد. 1- آیا زوجه می تواند برای طلاق حضوری یا طلاق غیابی با توجه به اینکه از ترک منزل حدود 6 ماه می گذرد و اینکه حکم تمکین به نفع او صادر شده اقدام کند ؟؟؟ 2- از نظر قضایی و قانون خانواده وقتی حکم تمکین با شکایت ضرب و شتم به نفع خانوم می شود زوجه تا چه زمان می تواند تمکین نکند ، یعنی تا آخر عمر؟؟ در مقابل آن زوج چکار کند زوجه برگردد. 3- با توجه به اینکه زوجه خودش منزل را ترک کرده و این اقدام ضرب و شتم فقط یکبار صورت گرفته ، آیا زوجه که تمکین نکرده و حکم تمکین به نفع او صادر شده می تواند شکایت نفقه کند ؟؟؟ این موضوعات و مشکلاتم من را دچار سردرگمی کرده ، ممنون میشم به این سه سوال پاسخ دهید و راهنماییم کنید./ سپاس فراوان

با سلام شما بسیار کلی موضوع را بیان نمودید درکل باید عرض کنم که اگر شما منزل مشترک و شرایط انجام تمکین را فراهم داشته باشید ایشان نیز باید تمکین نماید حال در پرونده کیفری چه گذشته نیاز به مطالعه پرونده مذکور می باشد تا بتوان اظهار نظر قطعی نمود

  • رضا شیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی